torsdag 16. april 2009

Seilpåske, drømmepåske

Det ble ei drømmepåske, enda mer drøm etter alle de dårlige værmeldingene, i tillegg til tidligere nevnte turer ble det også tur ut langfredag etter gudstjenesten og lørdagen. Fredagen var det så stille at jeg prøvde å seile gennaker aleine, og det gikk fint. Lørdag seilte jeg igjen til Bliksvær, og denne ganga ble det kaffe hos Eva og Nils. Det var som en god sommerdag der ute, minst 17 grader. Vinden var på grensa mellom frisk bris og kuling da jeg sløra ut over salta, men det roa seg da jeg nærma meg Biksvær og på turen inn til byen blåste det opp igjen, men jeg kom meg inn uten å reve. Herlig seiling. Nå nærmer regattasesongen seg og det er vel tid til å samle mannskap, vaske groa i vannlinja og få opp sommerseil.............

Ingen kommentarer: