torsdag 13. august 2009

If you don't know where your going......






any road would take you there. (George Harrison). Vel jeg viste ikke hvor jeg hadde tenkt meg da jeg satte ut fra Bodø onsdag morgen. Det var ikke akkurat meldt god vær, regn og mer regn og litt vind. Da jeg gikk ombord regnte det og det var null vind utpå. Det tar litt tid å rydde seg ombord og jeg tok vel mer enn jeg pleier også. Så hadde klarna opp og det var kommet vind da jeg var klar.
Jeg seilte ut over og trodde jeg hadde kurs sørover. Men det lå et stort regnvær der og så tenkte jeg det er ikke så langt til Bliksvær jeg går der og spiser lunsj og venter til regnet er forbi.....
Men før jeg var kommet dit så jeg Værøy i det fjerne, ville det ta lang tid? Men siden jeg var aleine så ombestemte jeg meg. Så ble det utsida av Bliksvær, litt sjø, men regnet gikk på innsida og så seilte jeg utenfor Arnøyene, Fleina og Fugløya, gjennom Fugløyvær og endte på Støtt. Der kom også Leif Aronsen med sin båt og en tysker. Tyskeren hadde seilt helt til Nordkapp og var på vei hjem.
I dag morges sykla og gikk jeg en tur på øya før jeg seilte av sted. Leif seilte før det og er i det fjerne på et av dagens bilder.
Så gikk turen sørover, på innsiden av Støtt, langs Gåsvær og mellom Meløy og Bolga, på utsida av Rødøy til Klokkergården hvor jeg ligger nå.
Det var mye skiftende vær i dag og skiftende skydekke. Fasinerende og jeg synes jeg fikk festa noe av det til bildene som jeg legger ut her.
Hvor skal jeg så? Det vet jeg ikke, jeg sjekker yr.no, men det er ikke sikkert det hjelper.

Ingen kommentarer: