tirsdag 27. april 2010

sesongen er begynt for alvor




Så er sesongen begynt for alvor, og jeg innrømmer det: Jeg lurte virkelig på om vi kom til å seile? Det har vært ganske tett med snøbyger i hele dag og vind opp i sterk kuling..... For ikke snakke om været i går da snøen lå tett overalt og det var farlig å kjøre på sommerdekk. Men tanken på tidligere seilaser i tvilsomt vær gjorde at jeg bare måtte dra ut. Det er nemlig slik at jeg aldri har angra når jeg først har kommet meg ut. Slik også i dag. Det snødde ei tid så tett at de ikke så oss fra land og vindbygene hadde kulings kraft i seg. Men med godt mannskap: Martine, Tonny, Berit og Eirik klarte vi oss godt. Løpet var forholdsvis kort og unnagjort på under timen. Vi seilte fra start utenfor Molen til Grønnstaken på Langstranda til Lille Svartoksen tilbake til Grønnstaken og til mål ved Breivika. Vi hadde et rev i storseilet og litt innrulla genua på kryssen. Sofie hadde bedre start enn oss, men etter kort tid leda vi seilasen og holdt oss foran de andre i klassen hele veien. Mellom Svartoksen og grønnstaken fikk vi brukt den nye spribommen også. Bare fem båter starta i dag, og jeg er ikke uten forståelse for de som sto over, men de gikk glipp av en flott seilas.

Ingen kommentarer: