mandag 23. april 2012

Flotte dager med seilkurs


I helga ble Bodø Seilforenings årlige Seilkurs for begynnere arrangert. I år var det min tur til å være hovedinstruktør.  Med 4 båter til disposisjon var det fullboka med de 15 deltakerne som hadde meldt seg. Det var en ivrig gjeng som møtte. Fredag er et langt teoretisk bombardement som nok kan ta pusten fra noen og enhver, men de holdt ut. Så kommer belønninga når en kan gå om bord i båtene lørdag og se hva det var han egentlig snakka om fredag kveld…..
Harry Nilsen stilte med Lucille, Per Saupstad med Mås og Håkon med Tora i tillegg til Spleis. Håkon fikk fortjent bursdagsang før vi gikk ut lørdag. Takk til disse, innsatsen betyr svært mye for BSF og for seilinga.
Og for noen dager med sol og akkurat passelig vind til å få prøvd både det ene og andre…. Dvs når jeg tenker etter burde vi kanskje prøvd revinga litt mer. Men hvem rever i et slikt vær? Lørdag gikk det i et fra kl 10 til rundt kl 17 og så var det å begynne på han igjen søndag kl 10.
Jeg hadde med meg de fire jentene på kurset, en ivrig gjeng som kvitterte instruksene mine med å utklasse gutta i den avsluttende seilasen. Og det uten at jeg rørte ror eller tau hele seilasen, kunne bare stå i luka og nytte iveren som de la for dagen og ikke minst gleden over å vinne.

 Hyggelige dager på sjøen som er med å skaffe nye entusiastiske seilere.



Ingen kommentarer: