lørdag 15. august 2009

Hestmona

Folk drar til Lovund, Træna, Rødøy osv. Sjeldent hører jeg at folk har vært på Hestmona, dvs Heinz Kusch fortalte nettopp at han hadde vært der, og Leif Aronsen som også var på Støtt da jeg var der sa han hadde vært på Hestmona. Så tenkte jeg det var på tide.... Oldefar var jo dessuten gift med ei derfra. Det ble en overraskelse. Fra sjøen ser øya nesten ubebodd ut. Men på land møter en store flotte jordbruks områder. Fruktbart og flott. Det må være her vi får melka fra. Og så var det hestmannen.... Det går sti opp, ganske bratt. Toppen er 568 m med flott utsikt som dere ser på bildet. Jeg kom meg på sykkel til veisende og opp til toppen uten regn og var svært fornøyd. For det har vært en del byger i dag, men også sol. Etterpå hadde jeg en fin slør til Bolga hvor jeg ligger nå.

Ingen kommentarer: