mandag 4. mars 2013

Sommer aktiviteter i mars




Det er ikke vanlig at en ser så mye seilbåter på sjøen tidlig i mars, jeg så 5 båter inkludert vår egen med seil (Raptus, Viktoria, Inua, Spleis og en jeg som var for langt vekk til å kjenne igjen) i tillegg var det et par andre som gikk ut/inn uten at jeg så om de hadde seilt.  Det er få sommersøndager hvor det er så mange ute. Og i tillegg traff jeg på 8 kajakker. En flott dag på sjøen.

Jeg begynte selv med å dra i leid skyssbåt til Helligvær og hadde gudstjeneste. I dag var vi på skolen og hadde den. En flokk konfirmanter fra menigheten var der ute og ble med oss inn igjen. En nydelig tur ut og inn.

Jeg skulle egentlig bare se litt til båten etter å drukket kirkekaffe med venner på Molokroken. Men det ble for fristende, jeg hadde fult seiltøy ombord, sola skinte, det var akkurat passelig med vind, ikke for kaldt, flere båter var i ferd med å gå ut.... Slikt er vanskelig å motstå.
Så heiste jeg seil og seilte det vi kaller nattseilasløpet. Flott tur rundt Breigrunnen og lille Svartoksen (se kart).

Ingen kommentarer: