lørdag 7. mars 2009

Tur til Bliksvær fredag 6. mars




Som regel bestemmer jeg meg ikke for hvor jeg vil seile før jeg er utpå fjorden og ser vinden. Så også fredag, prøvde meg på Salta, men fant ut at jeg heller skulle seile til Bliksvær. Der er det grei flytebrygge og jeg kunne gå en tur og lage middag og ta en hvil før jeg seilte hjem. Det blåste liten kuling og farten var upåklagelig, 8-9,7 knop. Sola skinte og det var flere varmegrader. Reine sommer seilasen. En fin tur ble det på Bliksvær også, og jeg kom ganske nær på ei ørn og fikk noen fine bilder som jeg deler med dere.
Det var første turen i år hvor jeg la til på kai, og alle tauene lå igjen i byen som ekstra fortøyninger i tilfelle vinterstorm, men litt har en jo ombord eller det ligger på brygga der en kommer.
Det ble kryss på veien inn med et rev i storseilet og innrulla genua, men deilig seiling.

Ingen kommentarer: