tirsdag 8. september 2009

Gudstjenesteseilas til Helligvær og Landegode


6 åringer får brev om at de kan få bok fra Bodin menighet når de er med på et opplegg som vi har i kirka. Men innbydelsen går ut til alle 6åringene i menigheten. 3 av disse bodde på Landegode og en på Helligvær. Og da må de få boka der ute. Jeg fikk beskjed om dette fredag og det var bare å legge om gudstjenestene slik at 6åringene kunne ha det ok der. Teksten denne søndagen var om Den barmhjertige Samaritan. En flott tekst å dramatisere. Så det var bare å sette i gang. Og artig var det å få den utfordringa. Jeg tror det gikk riktig bra. Men kjenne kanskje på at det var ei stund siden jeg hadde 6 åringer.
Den barmhjertige Samaritan er en utfordrende tekst og kanskje ble jeg mest utfordra sjøl: Du skal elske din neste som deg selv.
Mellom gudstjeneste stedene er det ca 8 sjømil og jeg fikk seile ca 4 av de og var godt fornøyd. Organisten fra Helligvær, Henrik, fulgte med meg innover. Og vi klarte å rekke fram i grei tid til Landegode hvor tre 6 åringer venta på bok. De fleste av deltakerne på denne gudstjenesten var barn og det var artig.
Så fikk vi også seilt litt på vei til byen og rakk inn til kl 18:00 da nye kom om bord for å seile til Sandhornøy.

Ingen kommentarer: