tirsdag 22. desember 2009

God Jul


Det er stille i småbåthavna i Bodø disse dagene. Det ble riktig nok en seiltur for ei uke siden. Seilte rundt Breigrunnen og Lille Svartoksen. Det var oppholdsvær og enda varmegrader, vinden friska på til en friskbris på grensa til kuling. Jeg hadde med meg JI som mannskap. Og det var godt å ha en stødig rormann når en skulle reve.
Nå er det bare å forberede seg til romjulsseilasen til søndag. Det meldes om halvskyet vær og god vind.Det blir kaldere enn de siste årene: - 6 grader. Men det er enda ei stund til og det kan jo fort forandre seg.
I mellom tida skal vi også feire jul, og for meg betyr det også jobb. Har midnattsmesse i Bodin kirke julaften kl 23:00. Det er en rolig gudstjeneste, det verste julestresset er over og en kan nyte freden og ta til seg det gode budskap. Mange ungdommer kommer på denne gudstjenesten. Vår kantor Tim Stern har ansvar for musikken og har med seg Thale Krogtoft Jensen til å synge og Erik Normann Aanonsen på kontrabass.
Juledagen skal jeg på sjøen, men ikke seile, jeg skal til Helligvær å ha gudstjeneste. En fin tur med en av Saltencruise sine båter. Det tar nesten en time ut. I Helligvær er det god deltakelse og folk synger godt så det er fest å ha gudstjeneste.
Nå vil jeg ønske alle som leser her en god jul.
Jeg har ikke noe tall på hvor mange som er innom bloggen min, men får en del tilbakemeldinger på at den blir lest. Hjemmesida mi: http://home.online.no/~baanonse/index.cfm

får jeg statistikk på hver uke og til nå i år er det registrert over 21 000 treff.Der får jeg en del tilbakemeldinger på bildene og vet at mange setter stor pris på dem. Det er hyggelig.
Så som sagt GOD JUL.

Ingen kommentarer: