torsdag 13. oktober 2011

S/b Antiope

s/b Antiope er en Bavaria 36 cruiser fra 2005. Jeg var første mann til å leie båten i april 2005. Jeg ble da kjent med eieren Lefteris og har leid båten om igjen i april 2008 og nå. Jeg er imponert over hvor godt båten er holdt til å være en utleiebåt. Det var også finnen som lå på siden av oss i Athen i tilsvarende båt. Han gikk straks til Lefteris for å få visittkort og ville leie båt av ham neste gang. Lefteris driver sitt eget firma med utleie av seilbåter. Jeg kan trygt anbefale ham. Jeg har fått den aller beste servicen og en god pris.
Denne ganga fikk vi spesial tilbud med at vi fikk låne hans nye seil og gennaker.
Erfaringa med Antiope var nok sterkt medvirkende da vi selv valgte Bavaria. Skepsisen jeg hadde mot Bavaria ble seilt av meg her i Hellas i 2005. Høsten samme året bestilte vi Spleis. Og jeg kjenner når jeg seiler den at jeg trives. Den har litt anna overføring fra ratt til ror enn våres, vår er kjede og her vaier. Vår kjennes mer direkte. Men i den sterke vinden synes jeg å kjenne at dette er en større båt. Og det var bra.

Ingen kommentarer: